Мляко, куркума, джинджифил и канела или златно мляко

11 декември 2023
Мляко, куркума, джинджифил и канела или златно мляко

Как да си направим ЕДНА чаша златно мляко:

  • Около 150 мл неподсладено мляко по наш избор. Препоръчва се да бъде на растителна основа - соево, бадемово или кокосово. 
  • Една чаена лъжица куркума
  • Половин лъжичка джинджифил на прах
  • Половин чаена лъжичка канела на прах
  • Една щипка млян черен пипер
  • Една чаена лъжичка мед или кленов сироп

 

Защо е полезно:

  • Предпазва от настинки;
  • Богато на антиоксиданти;
  • Предпазва от възпаления в целия организъм;
  • Помага за здрави кости и стави;
  • Куркума и джинджифил се препоръчват при страдащи от остеопороза и артритни заболявания и дори се смятат за по-ефикасни от редица лекарства.
  • Куркума подпомага развитието на мозъчните клетки и създаването на нови връзки. Предпазва и от заболявания като Алцхаймер. Канела подобрява мозъчната функция и живота на хората, страдащи от Паркинсон. Джинджифил пази мозъкът ни млад.
  • Подпомага функцията на сърцето. Основните съставки в златното мляко са доказали своя ефект върху лошия холестерол и триглицеридите, както и върху проводимостта на съдовете.
  • Понижава кръвната захар, благодарение на джинджифилът и канелата.
  • Куркуминът (основната вещество в куркумата) има положителен ефект върху върху признаците на депресия и повишава настроението. Ефектът при някои дори е близък до този от антидепресантите.
  • Повишава имунната система
  • Подобрява храносмилането -Джинджифилът и канелата подпомагат подуване, колит, неправилно функциониране на жлъчката, запек.

 

 

Бял или черен пипер?

Бялият и черният пипер се получават от едно и също растение, но се различават според обработката и характеристиките си. Изборът между двата зависи от предпочитанията ни.

прочети още
Смлени орехи - за какво да ги използваме?

Богати на фибри, здравословни мазнини, растителни протеини, витамин Е, витамин В, магнезий, калций и желязо, те са чудесна съставка за много Великденски рецепти!

прочети още
Ползи за здравето от сушения касис

Вижте защо не трябва да го пропускате в менюто си!

прочети още
Оризово или бадемово брашно. Сам избери.

Ако търсите безглутенова алтернатива, бадемовото и оризовото брашно са добри варианти. Вижте техните предимства.

прочети още
Конопено семе предимства и ползи

Конопеното семе може да се консумира сурово, печено или смляно. То е ценна добавка към всяко здравословно меню. Вижте защо.

прочети още
Какво е тапиока и къде се прилага

Тапиока е зърнест нишестен продукт, получен от корените на растението маниока. Тапиока е универсална и здравословна храна, която може да се използва по много различни начини.

прочети още
Пилешко с кимион и куркума

Лесно и интересно ястие, на което може да се насладите сервирано с ориз, зеленчуци или друго по Ваш избор!

прочети още
Палачинки от бадемово брашно

Лесни за приготвяне, пухкави и вкусни! Перфектна здравословна алтернатива без глутен на палачинки от бяло брашно!

прочети още
Горещо шоколадово смути

Има вкус на най-мечтания горещ шоколад, който някога сте опитвали - идеален за все още хладните дни!

прочети още
Чай от канела

Много приятен на вкус, успокояващ и пълен с антиоксиданти! Идеален в сезона на настинки и грип!

прочети още
Смути с копривено брашно

Интересна и лесна рецепта за смути с копривено брашно.

прочети още
Пикантна, освежаваща напитка с куркума, джинджифил, канела и портокал.

Перфектно за закуска преди или след обяд! Отлично за подсилване на имунната система!

прочети още
Чай от куркума и черен пипер

Когато е трудно да се справите със събуждането, можем да Ви предложим да посегнете към чаша чай от куркума и черен пипер. То е като плисък студена вода върху лицето, но много по-приятно!

прочети още
Какаова напитка с кардамон и карамфил за студените зимни дни

Ето едно екзотично предложение за вкусна, полезна и ароматна какаова напитка, подходяща за мразовитите януарски дни.

прочети още